شناسهٔ خبر: 24763 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سفیر بلژیک در مراسم خواهرخواندگی بندر شهیدرجایی و بندر آنتورپ گفت:

خلیج فارس فقط با ایران ثبات دارد/ مدیر بندر آنتورپ: صلح نتیجه طبیعی تجارت است

فرانسوا دوله  سفیر بلژِک در ایران سفیر بلژیک در تهران با بیان اینکه همکاری های اقتصادی ایران و بلژیک یک گام به جلو پس از توافق هسته ای محسوب می شود، گفت : دو کشور ایران و بلژیک به لحاظ جغرافیایی، در موقعیت بسیار خوب برای توسعه تجاری و روابط بازرگانی قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، فرانسوا دوله که مراسم امضای یادداشت تفاهم خواهرخواندگی بندر شهیدرجایی و بندر آنتورپ سخن می گفت با اشاره به شناخته بودن بندر آنتورپ در مناسبات تجاری میان خطوط کشتیرانی بزرگ دنیا، شرایط فعلی این بندر را نتیجه صبر و پشتکار مدیران و مسئولان این بندر اروپایی برشمرد.

سفر بلژیک با اعلام اینکه بندر آنتورپ امروز به یک مجموعه بزرگ و پررونق تبدیل شده است آن را ناشی از اعتماد دولت بروکسل و سرمایه گذاری های پر بازده در این بندر عنوان کرد.

فرانسوا دوله با تأکید بر اینکه همکاری های دریایی، یک جانبه و یک طرفه نیست، گفت : بندر شهیدرجایی پتانسیل تبدیل شدن به یک بندر هاب را دارد و باید از تمام استعدادهایش استفاده کند.

به گفته سفیر بلژیک، دولت این کشور با استقبال از توسعه روابط اقتصادی، امضای یادداشت تفاهم خواهرخواندگی بین بنادر دو کشور را ابزاری برای توسعه و تقویت روابط با ایران می داند.

سفیر بلژیک در تهران با یادآوری سفر دوباره وزیر اقتصاد این کشور به ایران، گفت : بروکسل معتقد است که منطقه خلیج فارس بدون ایران نمی تواند باثبات باشد.

دیروز طی مراسمی با حضور مسئولان بندر آنتورپ بلژیک و مدیران سازمان بنادر و دریانوردی و بندر شهیدرجایی و مدیران بخش خصوصی، تفاهم خواهرخواندگی بین این دو بندر امضا شد.

در ادامه این مراسم مدیر بندر آنتورپ با تاریخی خواندن امضای تفاهم نامه خواهرخواندگی این بندر با بندر شهیدرجایی ایران، اظهار داشت : ضرورت های دوجانبه ایجاد می کند برای دستیابی به منافع برابر با هم متحد باشیم.

ادی برانیکس به نقل از یک فیلسوف فرانسوی که «صلح نتیجه طبیعی یک تجارت است»، دوستی و احترام متقابل را مبنای توسعه روابط دانست و از سرگیری روابط تجاری و اقتصادی میان بروکسل و تهران را مثبت ارزیابی کرد.

مدیر بندر آنتورپ با اشاره به ویژگی های مشترک دو بندر آنتورپ و شهیدرجایی به عنوان دروازه ورودی کالا برای کشورهای محصور در خشکی، امضای تفاهم نامه خواهرخواندگی را ابزار جدیدی برای توسعه روابط اقتصادی دانست.

نظر شما